Patagonie eerste week - Reisverslag uit Ancud, Chili van pim heuvel - WaarBenJij.nu Patagonie eerste week - Reisverslag uit Ancud, Chili van pim heuvel - WaarBenJij.nu

Patagonie eerste week

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg pim

03 Januari 2018 | Chili, Ancud

Van 4 graden thuis naar 34 in Santiago betekent dat ik nu nog steeds met een afbladderend hoofd zit, de zon is hier zo fel en lekker wandelen naar het allesoverziende Mariabeeld boven op een hoge heuvel doet de rest.
Santiago is een moderne stad met een mooi park waar hetgeen vertoeven is, wat me al snel opviel is dat er een grote tolerantie heerst t.a.v.gender.
Dat is prettig en neem daarbij de grote hoeveelheid zwerfhonden die overal op de stoep de hitte liggen weg te slapen en door iedereen met rust worden gelaten dan wordt het nog prettiger.
We zijn nog geen een valse of schrikachtige hond tegen gekomen en volgens mij zegt dat ook iets over de mensen.
We zitten nu op het eiland Chiloe ,aan de Pacific en het is stevig weer, harde wind over de rotsen. Morgen op pad om wat pinguïns te ontmoeten.
De afgelopen dagen veel gereden, wat een afstanden, doet ons denken aan Australië , eindeloze rechte weg door dicht mediterraan landschap, af en toe tanken met die kleine hilarische rugzak camper van ons, bij tankstations prima service, je kan er wat eten, douchen, goed geregeld. Verder overal langs de weg kleine eethuisjes met goed (truck)chauffeurs eten.
We stonden van oud op nieuw op een desolate camping in Villarica, een stad onder een prachtig meer onder een nog regelmatig werkende vulkaan, zo om de 10 jaar spuugt ie wat vanuit moeder aarde naar buiten.Imposant zoals ie daar ligt vlak bij het grote meer.
De dagen daarvoor hebben we onze eerste ervaring met zo'n 50 kilometer onverharde weg gehad, ging goed, wel opletten en (nog) geen lekke banden.
Overnacht op mooie plekken en de weinige mensen die we onderweg ontmoetten zijn bijzonder aardig.
Mensen groeten, zijn geïnteresseerd en kom er dan maar eens uit met dat beetje Spaans wat ik spreek.
We slapen als roosjes , ga ik zo ook doen, zal wat foto's erbij doen en jullie horen weer van ons

• 03 Januari 2018 - 08:07

Jes Vriens:

Heee Pim en Annelies.
    Mooi te lezen dat jullie aan jullie tocht zijn begonnen.
    Genieten geblazen, dat lees je er aan af.
    heerlijk om in zo'n andere wereld te zijn en daar ook te kunnen rondreizen op de manier en in het tempo zoals je wilt. En dat de omgeving je daar ook dicteert.
    Ik geniet nog na van mijn bijzondere reis , ondanks dat de verhuizing alle tijd opslokt. Maar de indrukken zijn te stevig en mooi, die laten zich niet zo maar verdrijven.
    Ik wens jullie heel veel plezier, bijzondere dagen en momenten toe en good luck,
    knuffel
    Jes

• 03 Januari 2018 - 11:30

Martin:

N.B. Als zo'n pinguin het Ave Maria zingt, is het misschien een non ...
    Heb het goed daar!
    Handkus,
    Martin

• 03 Januari 2018 - 11:54

Els Schellekens:

Queridos amigos,
    Dat klinkt goed! Wat een fantastisch begin van 2018 - op een desolate camping onder een werkende vulkaan. Lekker ook dat zwerfhonden gewoon kunnen chillen in Chili. Doe de groetjes aan de pinguins en heb het fijn daar.
    Besos, Isabelle (zo heet Elisabeth in Spanje)

• 03 Januari 2018 - 13:13

Frits En Erna:

Dat is een mooi Happy new Year bericht, en ook voor jullie al de best voor 2018. En nu maar opzoek naar die pinquin, want die maken wel indruk op ons hier lees ik in de berichtjes terug.
    Erna en Frits

• 03 Januari 2018 - 20:45

Anke:

ja hoor daar gaan de lieve schatjes!

• 07 Januari 2018 - 21:18

Ellis:

Dat klinkt heerlijk!
    Geniet ze!
    En nog de beste wensen voor 2018.
    Liefs Ellis en Iwan

• 07 Januari 2018 - 22:02

Paul:

Leuk om te lezen Pim. Jullie deiden een heel fijn jaar toegewenst. Dit begin kan zeker al niet stuk.