Down Under - Reisverslag uit Adelaide Hills, Australië van pim heuvel - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Adelaide Hills, Australië van pim heuvel - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg pim

17 November 2012 | Australië, Adelaide Hills

Na onze Azië trip zijn we nu al meer dan drie weken op Fernglen, de farm van de ouders van Jasper,de vriend van onze Sterre. Zij was en is het doel van ons bezoek aan Australië en we zijn blij dat we nu het leven wat zij al een aantal jaren hier leidt meemaken. Na Sterre gaan we met campertje verder trekken.
Ster was hier al meerder malen voor korte of lange tijd en het waren haar verhalen die onze voorstelling van haar verblijf hier vorm gaven.We zitten er nu zelf in en het is een goed verhaal.
Totaal anders als voorafgaande belevenissen maar zeker zo rijk.
Wat we hier de eerste weken gedaan hebben is werken in de wijngaard, overtollige scheuten uitdunnen van de chardonnay en pinot noir.Enkel vogelgeluiden van tutui'is, magpie's en kookaburra's ,je mag zelf bedenken hoe die klinken,ik vindt het prachtig en duik glimlachend de wijnranken weer in.
S'avonds lekker eten met goeie wijn, daarna dvd'tje, vroeg de koffer in ,zo ook weer op,stevig ontbijt en aan het werk.
Een regelmatig ritme, niet te vergelijken met de grilligheid van de afgelopen maanden,heerlijk!
Het geeft ons de tijd om de afgelopen maanden te laten zakken,in onze dromen zijn we nog erg druk en worden soms moe wakker .
Het is hier easy going, zowel in het omgaan met elkaar als met de tijd,heel prettig.
Het is hier lente , de natuur staat op springen,de mooiste
bloemen,wilde orgideen in het bos,enorme pioenrozen in de tuin en vanuit de keuken uitzicht op lavendel. Om het huis eucalyptus bomen met af en toe een koala al of niet met jong die eerste klimlessen krijgt. Uitzicht op groot veld , meetingplaats voor kangoeroes ,pas door mij met tractor met "slasher" erachter gemaaid, jongensspeelgoed! De dag erna de braamstruiken onder handen genomen, iets te enthousiast, aanvoerleiding water geraakt en uitlaat verloren.Het werd me snel vergeven, hoort bij "farmwork".
Tussendoor paar dagen naar de beachhouse ,jaren 50 huis pal aan de oceaan,de tijd staat daar stil en het is puur genieten.
Ook nog kleine week gekampeerd in natuurgebied zo'n 300 kilometer hiervandaan.Voor Aussi's is dat zoals voor ons naar Terschelling.
Het was het einde van de wereld daar,York schiereiland,eindeloze wegen door de bush, kamperen met enkel plee en de rest moet je meenemen.S'nachts het geluid van de oceaan, overdag haar intense blauwe kleur(of is de oceaan mannelijk,wij zijn daar nog niet uit) en enorme golven.Ik was aan het vissen,stond er tot mijn middel in, keek even of mijn schelpdiertje nog aangehaakt was en werd met zo'n kracht met hengel en al richting strand gekwakt dat er even helemaal niets meer was ,daarna een rooie rug en zoute bek.We hebben de hele trip niks gevangen trouwens...de verse inktvis van de markt maakte gisteren alles weer goed.
Overmorgen trekken we verder en ik laat jullie over par weken weten hoe laatste deel van onze reis is geweest.
Al het goeie voor jullie,
Hug,
Pim

• 17 November 2012 - 10:06

Jes Vriens:

Leuk Pim en Annelies, het lijkt me fantastisch. Vooral ook het mee werken daar op het land!!!!!!Geweldig, zo ben je echt op de farm en dicht bij al het wonderlikks en moois dat jullie zien. Die koala die klimles krijgt is toch een David Attenbourgh ervaring aslleen zonder camera. BETER!!!!!!
    Mooi te lezen hoe jullie genieten en alles meemaken.
    Dit is nog kost voor jaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnn nagenieten.
    liefs Jes

• 17 November 2012 - 11:16

Els:

Ha die buurtjes,
    Wat een heerlijk verslag voor bij het zaterdagse ontbijt. Grappig dat jullie daar leven als echte plattelanders en er nog van genieten ook, nog eens wat anders dan het balkonnetje-met-kamerplant. Goed om te horen dat Sterre het goed stelt daar, doe haar de groeten!
    Koester jullie lentekriebels, hier zijn de donkere dagen begonnen, al hangen er nog veel gouden blaadjes aan mijn wilg en de iepen.
    Ik zie ernaar uit om jullie verhalen 'life' te horen. Veel plezier op de camper-tocht.
    Liefs uit jullie eigenste amsterdam (jullie komen toch wel echt terug he?)

• 17 November 2012 - 16:15

Hank:

Hoi,
    Ik ben helemaal bij. Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Om jaloers op te worden, Ik voel jullie genieten. Het past helemaal bij jullie. Groeten en een hug.
    Hank

• 18 November 2012 - 11:38

Ruud:

Ha Pim,en Annelies

Heerlijke verhalen en vergezichten. Dank. Jouw beeldende schrijfstijl maakt het alsof je er bent, Pimmie. Australie staat hoog op ons lijstje en jullie belevenissen maken het alleen maar aantrekkelijker.
    We zijn enorm door jullie geinspireerd en wij vertrekken 23 dec. voor 8 weken naar India. Eerst met een groepje 3 weken rondreis door Radjasthan en daarna samen door naar Goa en Kerala in het zuiden. We gaan dus precies weg als jullie weer thuiskomen. Heel veel zin in. Veel te vertellen als we elkaar voorjaar 2013 weer gaan zien. Heel veel plezier nog op de resterende reis en veel liefs vanuit herfstig Amsterdam !

Hugzz, Inge en Ruud

• 18 November 2012 - 19:30

Aty:

Afgelopen donderdag was er een bijeenkomst van de buurtbemiddeling.We zaten in het Hilton. Een geste naar de stad toe.Veel groeten van iedereen.
    Heel hartelijk dank weer voor het verslag.Ik geniet ervan.
    Veel groetjes van Aty

• 19 November 2012 - 13:39

Anja:

Wat een prachtige verhalen hebben jullie, ik lees ze en geniet met jullie mee.
    Liefs
    Anja

• 19 November 2012 - 20:54

MiChiel:

Ha Pim en Annelies,

Geweldig om jullie te kunnen volgen!
    Wat een rijkdom, jullie Aussies adventures doen me denken aan onze tijd, drie jaar geleden in Nieuw Zeeland.Koester de belevenissen, geniet van de stilte en de natuur en hou de verwondering van jullie reis zo dicht en tastbaar mogelijk bij je, dan kunnen wij hier er ons ook aan warmen!
    Stay cool, Brasas, MiChiel ende Dames XXX