Over de stier en meer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van pim heuvel - WaarBenJij.nu Over de stier en meer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van pim heuvel - WaarBenJij.nu

Over de stier en meer

Blijf op de hoogte en volg pim

23 Augustus 2012 | Nederland, Amsterdam

Malacca,23 augustus 10 uur s'ochtends en regen.
Nog even over de stier op Bali, die is van hout!! Ik hoop dat dit gerustellnd voor diegenen die dachten dat ie echt was.Hij lijkt wel heel echt, ze werken er lange tijd aan, houten staketsel,daarna brengen ze met zachte stof contouren aan waarna hij in al zijn glorie op bamboe draagstoel wordt geplaatst.Als jij tot een lagere kaste behoort wordt het geen stier, leeuw zou kunnen.....
Bali ligt alweer ver achter ons, de afgelopen tijd hebben we westelijk Maleisië goed bekeken,en heel ander verhaal....
Vanuit de lucht kon ik de smoglaag boven Kuala Lumpur mooi zien hangen en we zijn er vanuit de bus letterlijk ingedoken.In de benauwde klamme hitte, de stank van goten,uitlaatgassen en afval.Maar ook de geuren van gebakken vis,nassi,trassi,gebraden kip en nog veel meer wat in de talrijke eetstalletjes vers wordt bereid.Ik noem het de Aziemix en zal hem nog vaak tegen komen.
Door de vochtige warmte zijn wij in no time kledder, vooral als je wat meer doet als alleen maar eten of koffie drinken,( die hier okee is) er zijn dagen dat ik wel zes keer onder de douche sta en voor Liesie is het hier een grote opvlieger.
We zijn er niet lang gebleven,traffic rules en om in het mooie botanische park te komen moesten we kruip sluier door grote verkeersaders. Het was er wel heerlijk rustig!
Met de bus naar de Cameron Highlands,busvervoer is prima geregeld hier, grote airco busstations. Het is lekker koel in de hoge heuvels en de thee groeit prachtig op de zachte glooiingen.
De toeristenindustrie erom heen is minder, we hadden een zepert ,dachten een tocht te maken door het "mossy forrest" , hadden net wat mos en jungle gezien en stonden alweer op straat.Dit hebben we later goed gemaakt en mooie wandelingen gemaakt en geweldig gegeten, Chinese "steamboat" ,hete soep(2 x) waar je vis, vlees ,groente en noedels in gooit,soep wordt steeds lekkerder ,de rest ook.Ook geweldig Indiaas genoten.Zoals het verschillende eten zo ook de verschillende rassen die hier lekker samengaan.De Islam is hier niet streng,wel wordt je s'ochtends vroeg gewekt door imam die z'n gebeden 100 x versterkt door de dorpstoeter zingt( de kwaliteit hiervan varieert) en is een biertje erg duur,maar verder is het een open samenleving.
Lange rit naar de Pernantian Islands,snelle boot( twee buitenboordjoekels van 250 PK) brengt je daar plezierig naartoe.Voor mij was het al geslaagd,daarna teleurstelling van ressort waar we kamertje hadden,omgeven door all includid toerisme en zoveel Bbq als je kan verstouwen.Ook hier weer ontsnapt, we vonden paadje door de jungle en onder toeziende apen vonden we baaitje met palmen en blauwer dan blauw water ,door niemand gestoord.
Daarna door naar de " inner jungle" van Tama Negara.Dat wordt ook al behoorlijk georganiseerd aan het worden, gelukkig is het nog volop mogelijk om er zelf trekkings te maken, eerst met een longboat stroomopwaarts en dan terug naar het dorp .Dat is leuk,je hoort de gibbons,sprinkhanen, cicaden,en vele birdies om je heen erg hun best doen. Het is een van de oudste regenwouden ,230 miljoen jaar oud en de dit dwingt tot nederigheid als je daar doorheen loopt,wat een plantengeweld,alles reikt naar het licht en dat doet groeien! Bomen met enorme doorsnee, zeker 50 meter hoog,lianen en nog veel meer groene plantenpracht.
We zitten nu in het zuiden en gaan zo op de fiets langs wat er nog over is van onze roemruchte VOC (mentali) tijd.Morgen naar de hoofdstad en overmorgen naar Saigon,tot dan,
Pim en Annelies.

• 23 Augustus 2012 - 09:42

Els:

Wat gezellig, zo'n verslag uit het regenwoud, en fijn dat jullie genieten van het mooie en lekkere; all - in vakanties zijn inderdaad niks voor jullie!
    Liefs uit een nog zonnig / zomers amsterdam

• 23 Augustus 2012 - 12:41

Anja:

Erg leuk om te lezen en jullie reis zo te volgen, ik kijk alweer uit naar de volgende mail!
    X

• 29 Augustus 2012 - 00:25

Inke Berbee:

Lieve Pim en Annelies,

Mag ik op de mailinglist please? Nu ik van het verslag weet, ga ik zeker teruglezen! Fijn dat het allemaal goed gaat! Liefs inke