Voetnoot - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van pim heuvel - WaarBenJij.nu Voetnoot - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van pim heuvel - WaarBenJij.nu

Voetnoot

Blijf op de hoogte en volg pim

23 Augustus 2012 | Nederland, Amsterdam

Ga ik in Nederland liever een straatje om wanneer ik op niet werkdagen toevallig langs een school fiets, op reis trekken kleine schooltjes me juist aan en wil ik ontzettend graag naar binnen gluren. Al vaak in bomen geklommen of aan de dakranden gehangen om een glimp van het interieur op te vangen, zo niet in de Cameron Highlands bij een Islamitische school. Een vriendelijke vrouw vroeg of ze iets voor ons kon doen toen ze ons rondom het gebouw zag scharrelen. Nadat we ons aan elkaar hadden voorgesteld bleken wij collega,s. Het eerste wat er bij haar meteen uit moest was dat ze het helemaal gehad had met die papierwinkel in het onderwijs, dat ze helemaal geen tijd had om echt in de kinderen te investeren en dat ze er zo niet veel meer aan vond. We vonden elkaar onmiddellijk aardig. We mochten overal naar binnen kijken, de tafeltjes en stoeltjes waren in fleurige kleurtjes geschilderd, stonden weliswaar inrijtjes maar er waren ook leuk ingerichte hoekjes. veel teksten aan de muur met levenswijsheden, vooral clichés , die helaas ook maar al te waar zijn.
Het grappigste vond ik de buitenlokaaltjes met een overkapping van bladeren, een vijvertje met een fonteintje , kruidentuintje, biologiematerialen, zoals dieren op sterk water in potten. En dat alles zonder slot erop. Het was een verrassende ontmoeting. Groet Annelies.

  • 26 Augustus 2012 - 10:35

    Inge:

    Lieve Annelies,
    Heel herkenbaar , ik vind het op reis ook altijd zo leuk om bij schooltjes te kijken, hoe die kinderen dan inderdaad zo keurig in rijtjes zitten, zoals wij zelf vroeger ook. Allemaal in uniform, dat is ook zo'n leuk gezicht vind ik. En al die vrolijke lachende witte tandenbekjes!
    Jullie zitten nu dus in Maleisië, prettig land vonden wij dat.
    Ik heb trouwens veel plezier van jullie mooie portemonee die ik voor m'n verjaardag kreeg, op vakantie gebruik ik het als klein make-up tasje, heel fijn.
    Geniet van jullie reis en tot de volgende mail, take care, liefs, ook voor Pim.
    Inge

  • 30 Augustus 2012 - 08:24

    Martin:

    als het nog niet op de route ligt is penang wel een leuke aanrader. ik lees jullie berichten met veel plezier en een mespuntje weemoed. kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Maleisie

Regenwoud, treinen ,eiland en theeplantages.

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2012

Voetnoot

23 Augustus 2012

Over de stier en meer

09 Augustus 2012

Terimakassie Bali
pim

Ons profiel; 34 jaar bij elkaar,twee dochters van 30 en 23, zoon ertussen in van 25. Alletwee alive en kickin'en zin in het onbekende. Kinderen het huis uit, nu wij ook! Inmiddels zijn we bijna 40 jaar samen ,kids dus ook wat ouder , twee kleinkinderen en tijd om weer weg te vliegen.....

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 24476

Voorgaande reizen:

25 December 2017 - 05 Maart 2018

Patagonie

11 Juli 2014 - 11 Augustus 2014

The Deep South

24 Juli 2012 - 23 December 2012

backpacken voor oldies

10 December 2012 - 20 December 2012

Fiji

01 September 2012 - 28 September 2012

Vietnam

29 Augustus 2012 - 25 September 2012

Maleisie

Landen bezocht: