Kortje - Reisverslag uit Quellón, Chili van pim heuvel - WaarBenJij.nu Kortje - Reisverslag uit Quellón, Chili van pim heuvel - WaarBenJij.nu

Kortje

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg pim

07 Januari 2018 | Chili, Quellón

7 januari 2018
Zitten nu op zuidelijkste punt eiland Chiloe en wachten op de boot naar het vaste land, dat is de carretera Ustral wat pittige route schijnt te zijn. Moeten maar zien of die kleine camper dat red, bijna alles is hier 4x4 en daar verlangen wij ook wel eens naar.
Het motortje bromt trouw maar heeft vrijwel geen vermogen , 1.2 en dat is hier een lachertje.Ik ben daar wat te naïef in geweest, dacht er mee weg te komen....
Daarbij is het weer slecht, heel veel regen dus er wordt wel wat aan het reis moreel geknabbeld.
Daar staat tegenover dat het eiland van een grote schoonheid is en we er uitvoerig van hebben kunnen genieten.
Gisteren een (iets te aangelegd )pad door het regenwoud gelopen en twee dagen op een mooie camping gestaan, mensen dik in orde.
Jammer genoeg lukt het uploaden van de foto's niet, oude laptop, die heeft daar geen zin in...
Men bouwt hier alles van hout en zo kunstig dat we met open mond naar de vele prachtige kleine kerkjes en mooi geconstrueerde huisjes kijken.
We eten schelpdieren en regionale gerechten, hebben nog geen buikloop en gaan mas o menos lekker.
Hasta la Proxima
X

• 07 Januari 2018 - 21:38

Sterre:

Wat! Een beetje regen en een leipe bus laten knabbelen aan het reismoraal! Mooi niet ouwe knallers

• 07 Januari 2018 - 21:39

Sterre:

Moreel natuurlijk... de moraal van dit verhaal snap ik best

• 07 Januari 2018 - 22:07

Paul:

Ja.... Ik ga helemeel mee met Sterre..

• 08 Januari 2018 - 07:22

Jos En Ine:

Hi Pim en Annelies, wat leuk om jullie wederwaardigheden zo te kunnen volgen! En de foto's komen wel
    als jullie terug zijn, we zijn benieuwd! Er wordt zo te lezen nogal een beroep op jullie flexibiliteit gedaan; gelukkig hebben jullie er tien jaar meer van over dan wij, en bovendien veel reiservaring. We hopen dat de omstandigheden wat mee gaan vallen en wachten op meer nieuws. Zijn ook heel benieuwd hoe het met de gezondheid/-heden gaat. Lieve groet, Jos en Ine.

• 08 Januari 2018 - 08:22

Ruud:

Lieve Annelies en Pim, wat een mooi avontuur weer! Leuk om zo mee te genieten met jullie. Later worden deze 'eetbacks' natuurlijk wel de mooie verhalen rond het kampvuur! Keep up the good spirit en geniet van dat prachtige stuk van de wereld! Oud Chileens spreekwoord luidt: 'met een oude bus ligt het tempo lager, maar is het uitzicht mooier'.

Liefs, Inge & Ruud

• 08 Januari 2018 - 08:23

Ruud:

Ik bedoelde 'setbacks' ;)

• 08 Januari 2018 - 14:52

Piet En Marja:

Hoi Lieve Pim en Annelies leuk om jullie reisverslag te lezen. Het heeft het ook niet iets romantisch jullie Camper?! Al kan ik het me ook wel voorstellen als je lange stukken moet rijden je wat power kan gebruiken.
    en dan Chiloe omringd door blauw wat een Zeeeee. Marja en ik komen net van Texel terug windkracht 13 pittig hoor.
    Pim en Annelies geniet van jullie vrijheid en de wonderschone natuur.
    groet Piet/Marja

• 08 Januari 2018 - 20:35

Birre :

Ah pap en mam klinkt wel heerlijk ook hoor! En hier is het ook knudde weer. Maar wij hebben weer geen schelpdieren en een noord-Koreaanse dictator op een camperbusje