Voetnoot 4 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van pim heuvel - WaarBenJij.nu Voetnoot 4 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van pim heuvel - WaarBenJij.nu

Voetnoot 4

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg pim

28 September 2012 | Vietnam, Hanoi

voetnoot 3 is helaas nooit op de plaats van bestemming aangekomen. jammer. laatste avond in Hanoi. wat een geweldige stad. de mensen zijn aardig. Schuilend onder een afdakje omdat er een gigantische wolkbreuk was kregen we een klein krukje aangeboden en een biertje.Zo'n bak water endan te bedenken dat iedereen op zo,n moment op straat aan het eten is. want daar gebeurd het . hele families schuiven aan, het is een komen en gaan. het lijkt wel of niemand thuis kookt. De mensen in Vietnam beleven de private zone heel anders dan wij. het kan zomaar gebeuren dat de mevrouw van de winkel vol bewondering in je buik knijpt,je omdraait en je billen keurt, mannen die Pim over zijn gezicht strelen, zijn baard willen voelen of de haartjes op zijn benen willen aanraken. Terwijl we een kaartje aan het kopen zijn op het station, hangt er opeens een jongen over ons heen die haast heeft en graag even voor wil, daaroverheen buigt zich de aardige beambte ,die ons helpt bij de reservering en daartussen zitten wij .Er wordt hier heel veel gehurkt. dat kunnen de mensen heel lang.Wachten op de bus en je ziet een rijtje hurkende mensen bij de stoeprand. Ik zag eengroepje vrouwen zo dicht bij elkaar hurken, dat hun rieten hoedjes samen een riante parasol vormden. Ik heb het ook geprobeerd, maar ik val om. je moet namelijk met je voeten plat op de grond. Toen ik ergens op een muurtje zat kwam er een meisje naast me zitten. Ze vroeg waar ik vandaan kwam . Kleine dingetjes uitwisselen lukte nog wel, maar toen liep het gesprek tochvast. Inmiddels waren er eenpaar mannen bij komen staan die vol bewondering naar het meisje keken. Zij kon Engels en met die toerist praten. Zij was er zelf ook trots op. Wij lachten naar elkaar en keken gewoon wat .Ja gewoon een beetje kijken en verder niets.
Vandaag nog proberen te onderhandelen met de man van de fietskar. Ik wilde er eigenlijk niet in, maar het museum was te ver. Ja hoor, hij zou ons brengen. twee straten verder moesten we uitstappen vanwege een richtingverkeer. "nog twee minuten lopen" zei hij en weg was die. Maar het museum was daar helemaal niet. We konden het wel waarderen, we waren ook veel te zwaar samen. Morgen vliegen we weg uit Hanoi.

• 28 September 2012 - 15:37

Inke Berbee:

Lieve Pim en Annelies,

Ja je maakt wat mee als je niet thuis achter de geraniums zit :-) 5 weken voor een land, wat heerlijk riant! Hier gebeurt ook heel veel, maar die verhalen hoor je wel als jullie terug zijn. Kort samengevat: met ons gaat het goed. Waar gaan jullie nu heen? liefs uit Les Pays-Bas xxinke

• 30 September 2012 - 19:37

Erna Beenakker:

lieve pim en annelies,
    pas vorige week kregen we via jip door dat jullie een blog bijhouden, en zonet jullie laatste berichten gelezen. Erg leuk, en denken veel aan jullie,.. dan vragen we ons af; waar zouden ze zitten, wat beleven ze, hoe voelen ze 'de tijd' , en zo meer...

nu kunnen we het een beetje volgen en dat is fijn.
    we begrepen dat jullie de berichten van frits en zijn pittige ziekenhuisopname door hadden gekregen, en fijn dat we even kort heen en weer ge-emailt hebben.
    het was schrikken, maar de realiteit en de dingen van de dag neemt dat gelukkig weer snel weg.
    frits is zo dapper dat hij het toch nog een keer aangaat 11, 12 oktober, en dan gaat het gewoon helemaal lukken, en dat zullen we jullie laten weten.

jullie maken een grote reis letterlijk over de wereld, en wij op een bepaalde manier ook,
    we verzamelen de verhalen en intenste momenten om ze in stukjes straks weer te delen met elkaar om het leven weer een stukje meer compleet te maken.

Succes nog met het verzamelen van wat nog gaat komen,
    we reizen in gedachte mee en verheugen ons op jullie terugkomst in gezondheid en met veel moois in jullie ' rugzak' aan verhalen, indrukken en zo meer...

veel liefs van ons,
    erna en frits

• 10 Oktober 2012 - 07:22

Carla & Blue:

Lieve Annelies en Pim,
    Wat een geweldige verhalen allemaal. Voor ons zit het er bijna op, helaas. Maar we hebben het ook te gek gehad. Ik verheug met erop jullie weer te zien en alles uitgebreid te horen. Maar Annelies, jij natuurlijk van harte gefeliciteerd vanuit Australie!! Heel veel liefs en nog heel veel plezier. Maak er een bijzondere dag van! We blijven jullie volgen. Kus xx

• 10 Oktober 2012 - 09:45

Maaike:

Lieve Annelies & Pim: Annelies, gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik keek laatst gewoon op de gok op waarbenjij.nu, dacht wie weet ... En ja daar vond ik jullie.
    Dus mijn reactie uitgesteld tot jouw verjaardag Annelies.
    Ik lees jullie verhalen met veel plezier, krijg er lekker veel beelden bij door jullie taalgebruik.
    Dapper dat je achterop de motor hebt durven reizen!
    Een bijzondere dag toegewenst vandaag, en natuurlijk alle dagen die nog komen. Verheug me ook jullie straks weer te zien (kunnen we naast de reisverhalen ook lekker over de kleintjes kletsen Annelies). xMaaike