Einde carretera Austral - Reisverslag uit Cochrane, Chili van pim heuvel - WaarBenJij.nu Einde carretera Austral - Reisverslag uit Cochrane, Chili van pim heuvel - WaarBenJij.nu

Einde carretera Austral

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg pim

18 Januari 2018 | Chili, Cochrane

De carretera gaat nog zo'n 400 km. Door tot Villa O'higgins, alleen kan je van daaruit enkel lopend, met de motor of met de fiets over de pas naar Argentinië .
Wij gaan vandaag tot aan Tortel, dorp op vlonders om daar vanavond ons40 jarig samenzijn te vieren.
Of weten jullie een mooiere plek?
We zijn de afgelopen dagen door zulk mooi landschap getrokken waardoor het alleen al verwerken van alle indrukken zorgt voor vroeg gaan slapen en zo 'n 10 uur later wakker worden.
Het rijden over deze meestal onverharde weg , wat veel concentratie vergt zal hier ongetwijfeld toe bijdragen.
Nogmaals jammer dat ik geen foto's kan bijsluiten, zoek maar eens op Carretera Austral en je ziet waar we doorheen rijden.
Onze conversatie bestaat dan uit "Jezus,kijk daar eens" , " holy fuck, zie je dat" , "ik kan er niks meer bij hebben, het is zoveel" , "ongelofelijk " en tussendoor rijden we uren door met een gemiddelde van 45 km. per uur.
De carretera heeft een internationale bekendheid gezien de grote hoeveelheid fietsers van all over the world die we op de kleine campinkjes tegenkomen.
Het moet een zeer tevreden gevoel geven als je deze route op je fietsje flikt.
Ik neem er mijn hoed diep voor af, zeker met de vaak harde wind ,de regen en de eerder beschreven weg is dit bepaald geen eitje.
Er zijn ook veel lifters, we hebben er dagen geleden eentje meegenomen, grote man met nog grotere rugzak, die zich bijna moest dubbelvouwen op ons bedje waarna we besloten hebben dat we echt te klein behuisd zijn om dit vaker te doen.
We zien nu vaak dat dit besef ook bij hun doordringt als ze ons aan zien komen , en de liftduim overgaat in een groet.
Bij deze ook aan jullie,
Liefs,
Pim

en o

• 18 Januari 2018 - 15:10

Thijsfeenstra@planet.nl:

Dag Pim en Annelies,

Gefeliciteerd met de liefde!!
    ik volg jullie op de voet, met een vrolijk, jaloers hart!

Goede groet,

Thijs

• 18 Januari 2018 - 15:54

• 18 Januari 2018 - 15:54

• 18 Januari 2018 - 15:55

• 18 Januari 2018 - 16:06

Margreet:

Ha Pim en Annelies, wat een prachtige plek om jullie 40 jaar samenzijn te vieren, net gegoogeld naar Tortel en zelfs kunnen "lopen" over alle bruggetjes en trappen van hout, een bakker tegengekomen en overal rokende schoorstenen prachtig grote bomen en groen.

Vorige week samen met Anne gegoogeld naar Chaiten, dat moet ook indrukwekkend zijn om daar te lopen.
    Wat zien jullie veel en ik hoor in de brieven hoe jullie genieten, van alle natuur en geschiedenis.
    Er zijn nog zoveel dagen vóór jullie dus veel plezier en heb het goed samen
    Liefs Margreet

• 18 Januari 2018 - 17:09

Jes Vriens:

Een mooie plek om dit zeer speciale veertigjarige moment te vieren!!Wat een prachtreis zijn jullie aan het maken!! Ook al ben ik daar nog nooit geweest, ik kan me er iets van voorstellen. Onverharde wegen, prachtige natuur en mooie mensen tegenkomen, en dan samen op reis. Pim en Annelies, wat genieten jullie!!!!
    Gelukkig kunnen we wat mee genieten.
    Gefeliciteerd met jullie veertig jaar samenzijn en het werk wat jullie daar insteken om ook samen te blijven.
    En samen dit soort reizen te ondernemen.
    Geniet, geniet geniet, maar dat behoeft geen aansporing.
    dat doen jullie dik, dik, dik,
    Liefs Jes

• 18 Januari 2018 - 18:34

MiChiel:

Wat een genot om af en toe iets te lezen en te voelen van jullie geweldige trip!
    Warm en Hartelijk, Chiel ende Dames X

• 18 Januari 2018 - 21:21

Els:

'Holy fuck!' zei ik tegen mezelf in stormachtig Amsterdam. Ook nog een indrukwekkend jubileum onderweg, dat had ik helemaal niet in de gaten. Felicidados cordial! Ik voegeraan toen: 'Jezus, kijk daar eens'! Dan ziet De Here hoe jullie tweetjes het samen flikken, al die jaren de spanning erin weten te houden en dan ook nog een droomreis maken om dat samenzijn door dik en dun te vieren.... Ik neem er een pilsje op en zie uit naar jullie volgende beeldende beschrijving (eigenlijk nog mooier om het me voor te stellen zónder foto's, die komen later wel). Dikke kus en blijf je verwonderen over alle schoonheid, dicht bij elkaar op die luttele vierkante meters van jullie mini-huisje op wielen. Dat zelfs jullie geen lifters meer meenemen zegt genoeg. xxx els

• 21 Januari 2018 - 17:14

Richard:

Dag Buren,

Tortelduifjes in Tortel, dus. :-)

groentjes,

Richard

• 22 Januari 2018 - 10:13

Paul:

Wat een schitterende ambiance om 40 jaar samenzijn te vieren.
    Betoverend. Ik heb even gegoogled en zag inderdaad die fieters. Wôh !!!!
    Ik wens jullie nog heel veel verwondering, 'kijk daar eens' en 'fuck zie je dat' toe.
    liefs,
    Paul