Zo, weer even wat nieuwe avonturen - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van pim heuvel - WaarBenJij.nu Zo, weer even wat nieuwe avonturen - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van pim heuvel - WaarBenJij.nu

Zo, weer even wat nieuwe avonturen

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg pim

24 Januari 2018 | Argentinië, El Calafate

Zo, dat waren de dagen wel zeg....We hebben verleden week een pas over de Andes getrotseerd waarvan ik tijdens en zeker daarna toe moet geven dat ik mijn kaarten heb overspeeld.
Ondanks de immens indrukwekkende uitzichten, de boven ons hoofd cirkelende condor was de weg zoooo slecht dat ik , zelfs met de expres zachtere banden, blij was dat we de beoogde wereld hadden bereikt en dat een van de banden waar ik al zorgen over had pas op de kleine camping helemaal laatste adem uitblies.
Ondanks dit alles was de overgang van Chili naar Argentinië hilarisch.
Toen we alle papieren hadden ingevuld, duurt een stierf kwartiertje, en terugliepen naar ons autootje, blies de harde wind, hier constant aanwezig, onze Argentijnse pesos uit een van de paspoorten waar we ze in bewaarden.
Ik had het eerst niet door tot ik een douaneman ineens heel hard achter eegaas bankbiljetten aan zag rennen en me toen realiseerden dat het onze pesootjes waren. Het was een wilde jacht en samen met onze , voor altijd , vriend hebben we alle biljetten buit gemaakt.
Wat een goeie vent, we waren al fans van Chili, dat kan nu helemaal niet meer stuk!
We dachten, heel naïef dat we in Argentinië waren, dom, dom, dom.
Daar was het een totaal ander verhaal, norse types, we moesten ons fruit inleveren (!) en Ik had acuut heimwee.
En een heel vreemde ontmoeting, al wachtend kwam ik in gesprek met motormuis uit Paraquai die me tussendoor vertelde dat zijn opa nazi was en bevriend met Mengele...wiens doodsoorzaak nog niet zo duidelijk is als wordt beweerd.
Hij is de kleinzoon van andere gevluchte nazi bobo die indertijd de riant leven daar hadden en later onder Stroessner nog fijner.
Achteraf weet ik nog steeds niet wat ik er van moet vinden, de "dude zag er cool uit so to say" maar wel een beetje gek, zo midden in een gesprek.
Moet batterij opladen zie ik, we gaan overmorgen terug, er is meer en ik kom terug,
Liefs,
Pim en Annelies

  • 24 Januari 2018 - 22:31

    Els:

    Hilarisch, ik zie het zo voor me, de tocht over de pas jullie jacht op de pesos en in gesprek met een nazi-kleinzoon die daar ook nog mee lijkt te pronken. Wat een heerlijk verslag weer. Zondag vertrek ik naar Australie en Nieuw Zeeland, mn vette koffer staat al klaar. Denk aan jullie daar, besos, els

  • 25 Januari 2018 - 08:43

    Erna En Frits:

    Jongens wat een verhalen en belevenissen weer. En de heftigheid staat in schril contrast met ons weekje Portugal van noord naar zuid in een heuse poessada tocht. Hou jullie goed en we leven mee en sturen liefs. Ert en fritsibo

  • 25 Januari 2018 - 09:50

    Gilles:

    Wat een avontuur, man. Geweldig.

  • 26 Januari 2018 - 20:56

    Piet:

    Zo Pim ongelooflijk. Jullie zijn in het uiterste puntje van Chili,Argentinië . Vreemd dat sterke verhaal van die man. Mijn ogen zouden uit mijn hoofd rollen als ik dit zou horen. Whow maar wat zijn jullie ver weg. Goed zo nu en dan van jullie te horen. Groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

pim

Ons profiel; 34 jaar bij elkaar,twee dochters van 30 en 23, zoon ertussen in van 25. Alletwee alive en kickin'en zin in het onbekende. Kinderen het huis uit, nu wij ook! Inmiddels zijn we bijna 40 jaar samen ,kids dus ook wat ouder , twee kleinkinderen en tijd om weer weg te vliegen.....

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 24477

Voorgaande reizen:

25 December 2017 - 05 Maart 2018

Patagonie

11 Juli 2014 - 11 Augustus 2014

The Deep South

24 Juli 2012 - 23 December 2012

backpacken voor oldies

10 December 2012 - 20 December 2012

Fiji

01 September 2012 - 28 September 2012

Vietnam

29 Augustus 2012 - 25 September 2012

Maleisie

Landen bezocht: