Voetnoot 3 - Reisverslag uit El Bolsón, Argentinië van pim heuvel - WaarBenJij.nu Voetnoot 3 - Reisverslag uit El Bolsón, Argentinië van pim heuvel - WaarBenJij.nu

Voetnoot 3

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg pim

01 Februari 2018 | Argentinië, El Bolsón

We zijn op een heel mooi kerkhofje geweest. Het lag verscholen tussen de struiken,langs de kant van de weg aan de rand van het op een na grootste meer van Zuid Amerika. De dierbaren zijn begraven in vrolijk geschilderde minihuisjes met gofplaten dakjes, gordijnen achter de raampjes, bloembakjes ervoor, een kleine veranda en een tuintje. Soms staat er nog een klein schuurtje in het tuintje met ook weer een bloembakje voor het raampje.Het is eigenlijk een dorpje met straatjes en een pleintje. nog nooit gezien. We hadden net een boottocht gemaakt langs de marmergrotten. Het meer heeft bij slecht weer flinke golfslag. Spectaculair.De marmergrotten waren indrukwekkend. De ontstane formaties hebben ook namen, zoals de kathedraal , de hondenkop en de olifant. Wie zou die namen hebben bedacht? Ze staan op alle folders.Niet altijd zo herkenbaar overigens, maar het had wel tot gevolg dat we zelf allemaal namen gingen bedenken voor de rotsformaties. Ik denk wel dat architecten geïnspireerd raken door dit soort natuurverschijnselen. We hadden een bijzondere dag.

• 02 Maart 2018 - 22:49

Peter:

Jouw beschrijving van die begraafplaats-dorp doet me - voor het eerst in tientallen jaren - denken aan foto's van mijn opa, die rondom 1910 een reis door Zuid Amerika maakte. 13 jaar later was hij al dood maar als klein kind was ik erg onder het indruk van die begraafplaats-dorp, en het operahuis van Manaus Brazilie. Geen idee wie de foto's nu heeft, maar je krijgt ze te zien wanneer ik er achter kom. xoxo