Voetnoot 3 - Reisverslag uit El Bolsón, Argentinië van pim heuvel - WaarBenJij.nu Voetnoot 3 - Reisverslag uit El Bolsón, Argentinië van pim heuvel - WaarBenJij.nu

Voetnoot 3

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg pim

01 Februari 2018 | Argentinië, El Bolsón

We zijn op een heel mooi kerkhofje geweest. Het lag verscholen tussen de struiken,langs de kant van de weg aan de rand van het op een na grootste meer van Zuid Amerika. De dierbaren zijn begraven in vrolijk geschilderde minihuisjes met gofplaten dakjes, gordijnen achter de raampjes, bloembakjes ervoor, een kleine veranda en een tuintje. Soms staat er nog een klein schuurtje in het tuintje met ook weer een bloembakje voor het raampje.Het is eigenlijk een dorpje met straatjes en een pleintje. nog nooit gezien. We hadden net een boottocht gemaakt langs de marmergrotten. Het meer heeft bij slecht weer flinke golfslag. Spectaculair.De marmergrotten waren indrukwekkend. De ontstane formaties hebben ook namen, zoals de kathedraal , de hondenkop en de olifant. Wie zou die namen hebben bedacht? Ze staan op alle folders.Niet altijd zo herkenbaar overigens, maar het had wel tot gevolg dat we zelf allemaal namen gingen bedenken voor de rotsformaties. Ik denk wel dat architecten geïnspireerd raken door dit soort natuurverschijnselen. We hadden een bijzondere dag.

• 01 Februari 2018 - 13:12

Birre :

Wat een gezellig begraafplaatsje!!! Wat een ervaringen weer allemaal zeg!

• 01 Februari 2018 - 14:32

Huub:

Hee gij avonturiers, wat een bizarre en aparte wereld die jullie steeds schetsen, jaloersjaloersjaloers hier....vragen ons wel af of dat campertje verzekerd is voor al dat rotsgehobbel trouwens, want in het oude Europa mag je alleen op verharde wegen. Blij met jullie verslagjes, het is voelbaar dat jullie goeie reismaten zijn, als je 400 km van het volgende dorp zit moet je we een beetje door een deur kunnen (want veel meer deuren zijn er niet).
    Hier alles zoals je gewend bent, de wind huilt in de rondte, Jort Kelder zit in alle talkshows en minister Wiebes deelt miljarden uit in Groningen (die Henk Kamp die daar vier jaar lang met kletspraat tussen die ruïnes liep zal wel balen!!!, nu er geld is lijkt het alsof er nooit een probleem is geweest).
    Inmiddels loop ik sinds 7 december met kunstknie, dat is dus twee maanden. Het valt allemaal wat tegen, de progressie is fantastisch, voel je elke dag, maar eea gaat gepaard met veel pijn en die pijn bepaalt waar je grens ligt, soms echt moeilijk in te schatten....ik kan inmiddels gewoon lopen en aan het aanrecht staan zolang als nodig om een pan erwtensoep te maken (dat kon ik met mijn ouwe knie niet meer).

Bluesfestival: het lijkt alsof de kletsmajoor Derksen het waarmaakt want niet alleen Laurence Jones, Walter Trout en Bonamassa, maar ook Jeff Beck nu gestrikt... veel, veel meer interessants dan een jaar geleden...

Onze reis: ik had 15 januwaar al op Bali moeten zitten en medio februwaar een ontmoeting met mijn duifje in Bangkok....alles afgezegd (een stuk of vier vluchten) en ik moet zeggen, onze poen tot de laatste stuver terug...we gaan nu naar Zd Italie, lekker een week of zeven, met de auto en airbnbtjes van telkens een week, een super vooruitzicht natuurlijkl...

Menno Jetten gaat van de zomer in die caravan zitten bij Eddie, wij hebben alleen nog maar een week Fankrijk met de kleinkinderen gepland, kunnen zo een week overseken naar Ierland, weet nog niet wat we doen.

soentje van Reen en Hupie, tot lezens

• 04 Februari 2018 - 13:58

Lea:

Hee lieverds, geweldige reis zijn jullie aan het maken, erg beeldend beschreven en een genot om te lezen en een beetje mee te beleven. Heb het heel goed, genietse, Lea

• 06 Februari 2018 - 21:40

Richard:

Het klinkt heel erg mooi.

Groot nieuws van de Jan Mensplein. De ijsco wagentje onder ons trap is weg. Jaaa..! Je weet niet wat je mist... niks dus.